Overige

Ziet u ook erg op tegen een bezoek aan de tandarts, laat het ons dan weten. Wij zullen dan met extra aandacht alle zaken met u bespreken en er alles aan doen om u op uw gemak te stellen. Bedenk ook dat behandelingen tegenwoordig vrijwel altijd pijnloos uitgevoerd kunnen worden. Eventueel kunnen we u een kalmerend middel voorschrijven.

U kunt rustig tandheelkundige röntgenfoto’s laten maken als u zwanger bent. Zeker als u acute klachten hebt en een röntgenfoto essentiële informatie kan opleveren voor de behandeling. De tandarts kan besluiten controlefoto’s uit te stellen tot na de bevalling, maar dit is meer om psychologische redenen voor de moeder dan vanwege de feitelijke stralingsdosis.

Voor uw gemoedsrust zullen wij een implantologische behandeling altijd liever uitstellen tot na de bevalling.

Het is verstandig om bij twijfel te melden welke medicijnen u gebruikt. In het algemeen geeft dit geen problemen, maar in bepaalde gevallen zullen we de verdoving/behandeling wat aan moeten passen.

Een wortelkanaal- of zenuwbehandeling kan napijn veroorzaken. In de regel duurt dit twee tot drie dagen. Met een pijnstiller zoals paracetamol is de pijn goed te onderdrukken. Mocht de pijn langer aanhouden of toenemen, neemt u dan contact met ons op. Voorts wijzen wij erop dat het soms nodig is om de behandelde tand of kies van een kroon te voorzien. Als gevolg van de zenuwbehandeling kan een groot deel van een tand of kies verloren zijn gegaan waardoor er onvoldoende houvast is voor een gewone vulling.

Wij zijn het met u eens dat dit vervelend is, daarom hebben wij de praktijk zo georganiseerd dat we er naar streven u stipt op tijd te behandelen.

Bleken is veilig, mits goed uitgevoerd. Wij zijn deskundig en hebben veel ervaring met het bleken van tanden. Daardoor beheersen wij het bleekproces, zodat u met een gerust uw tanden bij ons kunt laten bleken.

Bleken kan met een bleekbitje als tanden nog levend zijn. Als een tand behandeld is met een wortelkanaalbehandeling kan de tand ook van binnenuit gebleekt worden. Onze endodontoloog heeft een interessant artikel geschreven over het intern bleken van tanden die behandeld zijn met een wortelkanaalbehandeling.

De ingrepen vinden plaats onder lokale verdoving waardoor u geen pijn zult voelen. Na de ingreep, als de verdoving uitgewerkt raakt, zult u gedurende de eerste dag wat pijn en ongemak ondervinden. Het tandvlees rondom de wond zal wat zwellen. Normale pijnstillers zijn gewoonlijk voldoende om de napijn te onderdrukken.

Een groot voordeel van onze praktijk is dat uw gebit of kroon in huis in eigen laboratorium worden vervaardigd. Onze technieker kan daardoor altijd uitgebreid met u overleggen waardoor optimaal voldaan kan worden aan uw wensen.

Om u van dienst te zijn met informatie over het trekken van een kies, hebben wij een formulier met adviezen voor u. Als u hier klikt, wordt de pdf-file van dit document gedownload.

Bij ernstige spoedgevallen buiten kantooruren kunt u contact opnemen met onze spoedlijn op 06-24624890, uw huistandarts of de waarnemer van uw huistandarts, uw huisarts of EHBO.

De kans om een zeer mooi resultaat te bereiken is groot. Het eindresultaat hangt echter voor een groot gedeelte af van de beginsituatie, de mate van eerder botverlies en de conditie van omringend tandvlees.

Als het gaat om een volledige prothese worden de reparatiekosten door de verzekering betaald, voor een gedeeltelijke prothese krijgt u zelf de rekening en is het afhankelijk van uw aanvullende verzekering of u deze kosten krijgt vergoed.